Prisma pöörab sadade toidukaupade hinnad tagasi eelmisesse aastasse

Värskest Prisma Peremarketi tellitud uuringust selgub, et 66% Eesti inimestest lähtub toidukorvi koostades hinnast ja vaid 20% ostab seda, mis maitseb. Prisma pöörab üle 200 toidu- ja esmatarbekauba hinnad aasta võrra tagasi – hinnatõusu eelsesse perioodi.

„Näeme, kui olulised ja otsitud soodsad hinnad praegu klientide poolt on, et tugevalt tõusnud elukalliduse tingimustes hakkama saada. Otsisime ja leidsime omalt poolt võimaluse pöörata populaarsete toodete hinnad tagasi 2022. aastal kehtinud hinnatasemele,“ rääkis Prisma Eesti maajuht Teemu Kilpiä. „Sellise hinnapöörde võimaldamiseks tegime tööd nii meie enda ettevõtte efektiivsusega, kui ka rääkisime läbi tootjatega,“ selgitas ta.

Prisma hinnapööre algab tänasest, 21. augustist ning sellesse on kaasatud üle 200 levinud toidu- ja esmatarbekauba. Nende hind pöördub tagasi vähemalt aasta tagusesse aega, 2022. aastasse. Hinnapöördes osalevate toodete seas on enamlevinud toiduained alates leivast ja piimast ning lõpetades kohvi, maiustuste ja valmistoitudega.

„Tarbijate sissetulekud ei kasva viimase aja hinnasurvega samas tempos, kuid kokkuhoid ei peaks tulema pere toidueelarve ja täisväärtusliku toidu arvelt,“ selgitas Kilpiä hinnapöörde mõtet. Prisma poolt tellitud küsitluses vastas kaks kolmandikku inimestest, et nende palk ei ole viimase poole aasta jooksul tõusnud ning vaid üks kolmandik kinnitas oma sissetulekute suurenemist.

Suurem osa ehk 39% vastajatest tunnetas hinnatõusu suurusena viimase aasta jooksul 20-30% ning 21% vastajatest tajus isegi veel suuremat hinnatõusu. Keskmine hinnalangus on Prisma hinnapöördes 18% ehk samas suurusjärgus keskmise aastase hinnatõusuga.

Küsitlusele vastajatest hindasid pooled (51%) enda toimetulekut praeguses majandusolukorras rahuldavaks, 25% halvaks ning 24% heaks. Võrreldes tänavu kevadel läbi viidud uuringuga on inimeste hinnang enda toimetulekule halvenenud – toimetulekut halvaks hindavate vastajate arv on kasvanud 10 protsendipunkti võrra. Samal ajal on vähenenud ka olukorda heaks hindavate vastajate arv. Hinnang toimetulekule on madalam eelkõige 50-60aastaste mitte-eestlaste ja madalama sissetulekuga inimeste puhul.

„Oleme terve viimase aasta jooksul näinud inimeste ostukäitumises ostude hoolikat planeerimist ja ostukoguste vähenemist, eelistatakse kategooriate soodsamaid tooteid, milleks tihti on meie omabränditooted. Kasvanud on ka kaasa tulemine meie jätkusuutliku tarbimise initsiatiiviga ehk viimase säilivuskuupäevaga toodete ostmine, millele meil kehtib hommikul 30% ja õhtul 60% hinnasoodustus,“ rääkis Kilpiä.

Prisma küsitlusele vastates ütles 60% inimestest, et peavad valima, mida osta saavad. Vaid 39% märkis, et saab endale kõike vajalikku lubada. Võrreldes kevadise küsitlusega on ostudest loobujate arv kasvanud.

Pööratud hinnad kehtivad vähemalt oktoobri lõpuni, kuid Prisma jätkab ka edaspidi eesmärgiga pakkuda soodsaimat ostukorvi oma kaupluste külastajatele. Hinnad kehtivad nii Prisma kauplustes kui ka ePrismas.

Prisma tellitud uuringu korraldas Norstat Eesti ajavahemikul 18.-27.07.2023 ning selles osales 500 vastajat vanuses 20-60.aastat.

Prisma Peremarket AS tegutseb Eestis alates 2000. aastast. Ketil on üle Eesti 14 kauplust, mis pakuvad koos tugiüksusega tööd ligi 900 inimesele. Prisma on kõige laiema valiku ja soodsama ostukorviga poekett Eestis ning ePrisma Eesti suurima valikuga veebipood. Prisma Peremarket kuulub Soome kaubanduskontserni S-Grupp.