Uus ePrisma testversioon on avalik. Tule ja testi meie tulevast epoodi (hetkel veel tellida ei saa) ning anna tagasisidet. Töötame kõvasti, et avada võimalus toodete tellimisele ja pakkuda muid funktsioone! 🙂
Hea ePrisma klient! Tallinna piirkonnas saab nüüd tellida kaupa otse koju ainult Kristiine Prismast. Kui tarneaadress pole uuendatud, võib tekkida veakood 400

Eesti Ekspress avaldas kolmapäeval tänuväärse artikli käibemaksutõusust, kus tunnustati Prismat kui kõige ausamat ja läbipaistvamat hinnatõusu läbiviijat. Tänades kiidusõnade eest, selgitab Prisma Eesti maajuht Teemu Kilpiä meie hinnatõusu põhimõtteid.

Klientide usalduse tagab läbipaistev hinnastamine

Käibemaksumuudatus andis Prismale võimaluse näidata ennast läbipaistva ja usaldusväärse partnerina. Tõestasime oma klientidele, et me ei võtnud käibemaksutõusu kui teenimisvõimalust ning seisime selle eest, et hinnatõus oleks meie klientide jaoks võimalikult väike.

Aasta alguses toimunud käibemaksutõus tõi nii kauplustele kui ka klientidele kaasa suure muutuse. Prismas võtsime juba sügisel avatud lähenemise, mil leppisime kokku oma hinnapoliitikas ning andsime muutustest varakult teada, et meie kliendid ei peaks majanduslikult keerulisel ajal ootamatustega tegelema.

Esimene lubadus, mille oma klientidele andsime, puudutas käibemaksutõusu toimumise aega. Võtsime range seisukoha, et me ei tee ennatlikku hinnatõusu. Nii saime pakkuda oma klientidele madalama hinnaga tooteid võimalikult kaua. See tähendab, et kõikide toidu- ja esmatarbekaupade käibemaksutõusuga seotud hinnamuutused toimusid täpselt 1. jaanuaril. Tööstuskaupade osas alustasime hinnamuutustega hiljem ehk 8. jaanuaril ja erinevate tootegruppide hinnatõusud toimuvad jaanuarikuu jooksul ja veebruarikuu alguses.

Protsess ei olnud kerge – kuigi ettevalmistused algasid juba detsembri alguses, siis jäi käibemaksutõusu eelne aeg täpselt aasta kõige kiiremale perioodile. Võib öelda, et muudatusega olid rohkem või vähem seotud kõik Prisma töötajad. Aasta esimesel päeval käis kõikides kauplustes kiire töö, et vanad hinnasildid võimalikult kiiresti uute vastu välja vahetada, kokku tuli vahetada üle 20 000 hinnasildi.

Ühegi toote hind ei kerkinud üle 1,7%

Kuna igasugune hinnatõus on tarbija jaoks keeruline, seda eriti praegusel majandusperioodil, siis tegime kõik endast oleneva, et klientidele vastu tulla. Me teame, et majapidamiskulud on viimastel aastatel märkimisväärselt tõusnud ja seetõttu jätsime enimostetud toodete müügihinnad muutmata. Siia alla kuuluvad näiteks kilepiim, banaan, odavaim hakkliha, odavaimad saiad ja leivad. Lisaks on teada, et hinnatõus mõjutab alati enim hinnatundlikke tarbijaid ja seega jätsime enamikes kategooriates odavaimate toodete hinnad samaks.

Enne käibemaksutõusu räägiti korduvalt, et maksumuudatust võidakse näha teenimisvõimalusena ning see võib tuua kaasa oodatust suurema hinnatõusu. Oma klientide usalduse hoidmiseks jälgisime seetõttu põhimõtet, et me ei tõsta ühegi toote hinda enam kui 1,7% ehk rohkem kui käibemaksutõus meid kohustas. Nii ei tõstnud Prisma ühegi toote hinda rohkem, et teiste, hinnatõusust puutumata jäänud toodete, käibemaksutõusu korvata.

Meie eesmärk oli viia kogu maksumuudatus läbi nii kliendisõbralikult kui võimalik, kuivõrd paljudel inimestel on niigi praeguses majandusseisus raske hakkama saada. Selgitades ausalt ja läbipaistvalt hinnatõusu poliitikat ning peitmata käibemaksutõusu sisse suuremat hinnalisa, kasvatame usaldust oma klientide seas. Kui oleme andnud lubaduse pakkuda turu soodsaimat toidukorvi, siis teeme seda ka läbipaistvalt.