Otse sisu juurde
Prisma
Tooted

Juust on eestlaste üks armastatumaid toidutooteid

Prisma jätkab oma Everyday Low Price (EDLP) strateegia elluviimist, langetades järgmise sammuna 120 juustutoote ja hummuse hinda. Otsus toetub tarbijakäitumise uuringule, mille järgi on juust Eesti inimeste toidulaual üks armastatumaid tooteid – viimase kuu jooksul on seda söönud 92% küsitluses osalenutest.

„Juust on Eesti peredele sama igapäevane kui leib laual. Kuna 89% tarbijatest peab juustu ostes oluliseks selle maksumust, siis on selge, et püsivalt soodsam hind toetab inimeste igapäevast toidulauda,“ ütleb Prisma Eesti maajuht Teemu Kilpiä. „Meie hinnastrateegia eesmärk on pakkuda stabiilselt madalaid hindasid, et klient ei peaks oma lemmiktoodete ostmisel sõltuma kampaaniatest.“

Juustu puhul on olulisim maitse

Socio Uuringukeskuse juuli alguses korraldatud uuringust selgus, et enim eelistatakse viilutatud juustu, mida ostab 60% vastajatest. Populaarsuselt teisel kohal on sulatatud juust (46%), järgnevad kõvajuust (37%) ning sini- ja valgehallitusjuust (33%). Juustude valikul peab 96% vastajatest kõige olulisemaks maitset, kuid 89% tähtsustab ka hinda ja sooduspakkumiste olemasolu. 66% sihtrühmast hindab võimalikult naturaalset koostist ja 46% tervislikkust (vähem soola/rasva). Juustu süüakse enim võileival (89%), kuid seda kasutatakse palju ka toidu, näiteks omleti, pasta, vrapi, pitsa vms, valmistamiseks (74%) või näksina peolaual (66%).

Juustutoodete ja hummuste hinnalangetus

„Kui juust on Eesti inimeste jaoks niivõrd igapäevane ja hinnatud toiduaine, siis hummus on viimastel aastatel teinud kiire tõusu nende jaoks, kes otsivad taimset, valgurohket ja maitseküllast alternatiivi,“ lisab Kilpiä. „Mõlemad tootekategooriad väärivad seda, et olla inimestele kättesaadavad ka majanduslikult keerulisemal ajal.“

Hinnalangetus tähendab, et nii populaarsetel viilutatud juustudel, toor- ja sulajuustudel, toiduvalmistamiseks vajalikel juustudel, soodsatel tükijuustudel kui ka erinevatel gurmeejuustudel ja hummustel on nüüd püsivalt madalam hind kõigis Prisma kauplustes üle Eesti. See on jätk aprillis alguses alanud hinnalangetuste sarjale, mille eesmärk on hoida Eesti perede ostukorv taskukohane ka pärast käibemaksutõusu.

Socio Uuringukeskuse läbi viidud uuring toimus 3.-14. juuli 2025, selle valim oli 513 inimest ja sihtrühm 18-64-aastased Harju-, Tartu-, Raplamaa ja Ida-Virumaa elanikud (valim on esinduslik soo, vanuse, rahvuse ja elukoha lõikes).