Otse sisu juurde
Prisma
Tooted

Eestlased eelistavad üha enam Kreeka jogurtit

Prisma viimase poole aasta müügistatistika näitab, et eestlaste jogurti ja piimadessertide eelistused on muutumas. Üha enam eelistatakse maitsestamata jogurteid, mille müük kasvas selle aasta jaanuarist juunini 25%. Kõige enam on kasvanud Kreeka jogurtite populaarsus – lausa 35% võrra.

Piimatooted on eestlaste hulgas väga populaarsed. Prisma tellimusel Socio Uuringukeskuse juulis korraldatud uuringust selgus, et lausa 76% vastajatest on viimase kuu jooksul tarbinud piimamagustoite ( kohupiim, jogurt, kohuke, puding, skyr).

Kui küsitluse tulemustes tuuakse välja, et enim eelistatakse kohukest, maitsestatud kohupiima või kohupiimakreemi ning maitsestatud jogurtit, siis tarbijakäitumine näitab, et see trend hakkab pöörduma, sest maitsestamata jogurtite üldine kasv on poole aasta jooksul olnud 25% ning Kreeka jogurtil lausa 35%.

Üha rohkem kliente üritab vältida juba magustatud jogurteid, paljud lisavad jogurtile ise marju või moosi ning hindavad kodus valmistatud roogasid ja teadlikumat toitumist. Samuti on paljude jaoks oluline toidu suurem valgusisaldus.
Teemu Kilpiä, Prisma Eesti maajuht

Ka Socio Uuringukeskuse tulemustest lähtub, et 47% vastaja ostuotsust mõjutab jogurti või piimamagustoidu suhkrusisaldus, samas kui 34% sellest end häirida ei lase.

Hinnad on üha olulisemad, kuid otsitakse ka uudistooteid

Näha on ka hindadele keskendumist. Poekorvi pannakse üha rohkem soodsama kilohinnaga perepakke, olgu selleks maitsestatud jogurtid, kohupiimakreemid või kilepakis joogijogurtid. Just kilepakis joogijogurtite müük on suurenenud 30%, samas kui väiksemates pakendites joogijogurtite müük on vähenenud.

Jätkuvalt populaarsed on piimamagustoidud ja pudingud – nende müük kasvas poole aastaga 12%. Klientidele meeldivad nii klassikaliste maitsetega pudingud, näiteks vanilli, kakao jms, kuid lisandunud on ka uudseid maitseid (nt mango, vaarika, kohvi) ja üha enam koguvad populaarsust proteiinipudingud.

Statistika kinnitab, et ka uued tooted pakuvad inimestele huvi, sest tarbijad hindavad erinevaid maitseelamusi ja soovivad proovida midagi teistsugust. Socio Uuringukeskuse uuringust selgus, et uudistoodete puhul hinnatakse enim toote võimalikult naturaalset koostist (73%), madalat suhkrusisaldust (56%) ja uudset maitsekombinatsiooni (29%).

Jogurtide ja magustoitude hinnalangetus

Selle kõige taustal langetab Prisma 21. juulist üle 200 jogurti ja magustoidu hinda.  „Eesti inimene on muutunud teadlikumaks ja hindab lihtsust. Tema jaoks on oluline, et poes oleks alati soodne hinnatase, mitte ainult kampaanianädalatel,“ kommenteeris Teemu Kilpiä.

Alates aprillist on Prisma langetanud hindu enam kui 2000 tootel. Alustati imikuhooldustoodetest, jätkati lemmikloomakaupade, karastusjookide, jäätiste ja grill-lihade, maiustuste, šokolaadide ja sporditoitudega.

„Hinnalangetused jätkuvad ka edaspidi, sest meie eesmärk on pakkuda peredele võimalust saada kõik vajalikud asjad ühest kohast ja taskukohase hinnaga, leevendades nii erinevate maksutõusudega kaasnevat stressi,“ lisas Kilpiä lõpetuseks.

Socio Uuringukeskuse läbi viidud uuring toimus 3.-14. juuli 2025, selle valim oli 513 inimest ja sihtrühm 18-64-aastased Harju-, Tartu-, Raplamaa ja Ida-Virumaa elanikud (valim on esinduslik soo, vanuse, rahvuse ja elukoha lõikes).