Lisaks Tartule on nüüd võimalik tellida uuest ePrismast ka Tallinna piirkonna klientidel, kes tellivad kojuveo  ning „Telli ja tule järele“ teenuse Kristiine Prismast.
Kahjuks puudub uue e-poe platvormil veel võimalus kasutada teiste Tallinna kaupluste „Telli ja tule järele“ teenust.
Tule ja testi meie  arendatavat epoodi ning anna tagasisidet. Töötame selle nimel, et kiiresti lansseerida uus epood kõigis piirkondades.

UURING: Eesti inimesed muretsevad üha enam hakkamasaamise pärast

Värskest Prisma tellitud uuringust* selgub, et 37% inimestest arvab, et nende majanduslik olukord muutub kehvemaks. 35% uuringule vastanutest peavad valima, mida ostavad ja otsima soodustusi. Olukorra leevendamiseks kutsus Prisma oma kliente märku andma, milliseid tooteid soovivad nad sooduspakkumiste hulgas näha.

Prisma hanke-ja sortimendijuhi Kaimo Niitaru sõnul näitavad igapäevaostud hästi, kuidas hindavad inimesed oma toimetulekut: “Praegu on majanduslikult keeruline aeg, mistõttu kulutatakse palju väärtuslikku aega soodustuste otsimisele. Prisma uuringust selgus, et inimesed on nõus soodsa pakkumise nimel kulutama isegi kuni 30 minutit rohkem aega. Näeme, kui olulised ja otsitud on soodsad hinnad praegu klientidele, sest suurem elukallidus muudab keerulisemaks ka igapäevase toimetuleku. Prisma eesmärk on pakkuda soodsaimat ostukorvi, et inimesed saaksid hoida kokku aega erinevate poodide külastamise arvelt. Septembris kaasasime esmakordselt inimesed ka sooduspakkumiste valimisse ning lisasime soodushinna just neile toodetele, mida inimesed enim soovisid.”

Enamikul uuringule vastajatest (75%) kulub nädalas poest toidukaupade ostmisele hinnanguliselt kuni kaks tundi. 2/3 nendest, kes on hindade tõusu tõttu hakanud mõnes muus poes käima, on valmis kulutama kuni pool tundi tavapärasest kauem aega, et minna poodi, kus soovitud toodetele on parim hind. Keskmisest rohkem kulutavad toidukaupade ostmisele aega naised, 40+ vanuses inimesed ja suuremad pered.

Toimetuleku pärast muretsevad ka kõrgema sissetulekuga inimesed

Oma toimetulekut hindab heaks 29% ja halvaks 18% sihtrühmast. Esimese kvartaliga võrreldes on märgata kerget langustrendi keskmises hinnangus. Võrreldes eelmiste kvartalitega on keskmisest suuremas langustrendis eelkõige eestlaste, meeste, 30-39aastaste ja keskmise ning kõrgema sissetulekuga inimeste hinnang toimetulekule.

Võrreldes eelmise kvartaliga on märgatavalt rohkem neid, kes usuvad et olukord muutub halvemaks (+8pp) ning vähem neid, kes usuvad et olukord paraneb (-6pp). „Kui küsida inimeste käest tulevikuprognoosi, siis see ei ole täna enam kõige optimistlikum. Lausa 37% vastanutest arvab, et olukord muutub veel kehvemaks. Tulemust mõjutab ilmselt hooajavahetus ning kütteperioodi algus, kuid kindlasti ka erinevad riiklikud maksumuudatused. Eesti tarbijate ebakindlus on selgelt suurenenud,” selgitas Niitaru.

„Oleme viimaste aastate jooksul näinud inimeste ostukäitumises ostude hoolikat planeerimist ja ostukorvi maksumuse vähenemist, eelistatakse kategooria soodsamaid tooteid, milleks tihti on meie omabränditooted. Ka eestimaised tooteid eelistatakse pigem siis, kui need on hinnaklassi poolest sobivad,” lisas Niitaru.

Prisma Peremarket AS tegutseb Eestis alates 2000. aastast. Ketil on üle Eesti 13 kauplust, mis pakuvad koos tugiüksusega tööd üle 700 inimesele. Prisma on kõige laiema valiku ja soodsama ostukorviga poekett Eestis ning ePrisma Eesti suurima valikuga veebipood. Prisma Peremarket kuulub Soome kaubanduskontserni S-Grupp.

*Prisma tellitud uuringu korraldas Norstat Eesti ajavahemikul 10-23.09.2024 ning selles osales 700 vastajat vanuses 20-60 aastat.