Uuring: 67% inimestest on sooduspakkumiste nimel valmis kulutama rohkem aega
Muutunud majanduskeskkond on tugevasti mõjutanud kogu kohalikku kaubandusmaastikku. Inimesed on hädas kasvava hinnatasemega ning see mõjutab otseselt ostujõudlust ja tarbimisharjumusi. Norstati uuringust selgub, et enamus on nõus kulutama tavapärasest kuni pool tundi rohkem aega külastamaks erinevaid poode, kus on soovitud toodetele parem hind.
Kõigi jaekettide püsikülastajate lojaalsus on madal ning praegune majanduslik olukord annab sellele vaid hoogu juurde. „Inimesed otsivad pidevalt võimalusi, kuidas toidu ja tööstuskauba eest vähem maksta. Üha enam ollakse valmis ohverdama oma väärtuslikku aega, et leida sooduspakkumisi igapäevastele toodetele,“ ütleb Prisma hanke- ja sortimendidirektor Kaimo Niitaru.
Uuringu kohaselt külastatakse erinevaid poekette peamiselt ootamatute ostusoovide rahuldamiseks. Kuid pea pooled vastanutest nentisid, et külastavad mitut erinevat kauplust just sooduspakkumiste tõttu. Vaid 16% märkis, et ostab tooteid sealt, kus need on kõige kvaliteetsemad või värskemad.
Ühtlasi selgub, et erinevate poekettide põhikülastajate seas on umbes 25-40% neid, kes on hinnatõusu tõttu hakanud lisaks oma põhipoele mõnes teises kaupluses veel käima. „See on väga selge signaal kõigile turul tegutsejatele, et ajad on rasked ning otsuseid suunab rahakott. Inimeste jaoks tähendab see kahjuks aga oma mugavuse või vaba aja ohverdamist, mida muidu võiks veeta koos perega, hobide või muu meelepärasega tegeledes või kasvõi abivajajaid aidates,“ selgitab Niitaru.
Kuigi ohtrate reklaamide taustal võib tunduda, et kogu aeg on igas poes kampaania, siis tegelikult on Prisma üks vähestest jaekettidest, kes pakub püsivalt soodsaid hindu. „See on ja jääb läbivalt Prisma aluspõhimõtteks. Detsembris otsustasime oma töötajatega annetada heategevuseks aega, mis meil tänu ühes poeketis ostlemisele vabaneb,“ kutsub Niitaru üles.
Ühtlasi kutsub Prisma kõiki üles jõulukuul läbimõeldult poodlema ja annetama oma aega ühiskonna nõrgematele liikmetele, kes pühade ajal end veel eriti üksiku või haavatavana võivad tunda. Ideid oma aja annetamiseks leiab näiteks veebilehelt www.vabatahtlikud.ee või www.annetameaega.ee .
Prisma tellitud ja Norstat Eesti poolt korraldatud uuring leidis aset ajavahemikul 10.–23.09.2024 ning selles osales 700 vastajat vanuses 20-60 aastat Tallinnast, Harju-, Tartu-, Rapla ja Ida-Virumaalt.