Prisma müük kasvas mullu 235 miljoni euroni

Prisma Peremarketi müügitulu kasvas 2021. aastal 235,1 miljoni euroni. Aastases võrdluses oli müügi kasv 10% ning see saavutati uue strateegia ja täiendavate kaupluste avamise toel.

„ 2021. aasta oli koroonaviiruse leviku tõttu kaubanduses keeruline ja väljakutseid pakkunud aasta, kuid tulemused andsid meile kinnitust, et oleme Prisma strateegiaga õigel teel. Eristuvalt lai kaubavalik ja soodne hind pani kliente tegema nii toidu- kui tööstuskauba ostud ühekorraga meie juures, sest nii oli kõige turvalisem ja mugavam,“ kommenteeris majandustulemusi Prisma Peremarketi juhatuse esimees Ilkka Alarotu.

Prisma Eesti maajuht Teemu Kilpiä lisas, et laia kaubavaliku pakkumine on muutunud tänavu veelgi olulisemaks, kuivõrd ootamatud sündmused maailmas muutsid oluliselt ka kaubatarneid. „Praegusel ajal on olnud klientide poolt kõrgelt hinnatud just kindlustunde pakkumine – et kaup on poes olemas ja hind soodne,“ selgitas ta.

Viimase 11 Postimehe ostukorvi uuringu põhjal on Prisma olnud odavaim kauplusekett kaheksal korral, vaid kolmel korral on jäädud teisele kohale.

Peale soodsa ostukorvi kuulub Prisma eristuvasse kontseptsiooni mitme eraldi toidu- ja tööstuskauba-maailma tegutsemine kaupluses: Fazeri pagarikoda, kus küpsetiste tegemine algab algusest ehk taignateost; värke sushi valmistamine Itsudemo sushibaaris; veini ja toidu paaris pakkumine; uuenenud tööstuskaubapakkumised näiteks aia- ja lemmikloomatoodete osas jt.

2022. aasta fookus on kaupluseketi jätkuval laienemisel – plaanis on avada kolm uut Prisma supermarketit – Rapla, Maardu ja Roo, samuti jätkata ePrisma arendamist. „Uute kaupluste avamine jätkub ka edaspidi, oleme juba teatanud Viljandi hüpermarketi avamisest 2023. aasta lõpus ning loodame sellele veel lisa,“ rääkis Kilpiä.

Prisma strateegiasse on jõuliselt sisse kirjutatud vastutustundliku ettevõtluse põhimõte ning selles suunas jätkub lähiaastatel pidev areng. Koostöös Toidupangaga panustab Prisma tugevalt toiduraiskamise vähendamisse, kaupluste ja seadmete uuendamise teel keskkonna säästmisesse ning on nii oma kaubatarnetesse kui tööpoliitikasse kaasanud võrdse ja väärtustava kohtlemise põhimõtted. „Eraldi fookusesse oleme võtnud Eesti päritolu toodete pakkumise, mida praegu on värskete pagaritoodete, liha- ja piimatoodete puhul juba üle 75% meie valikust,“ rääkis Kilpiä.

Prisma ärikasum 2021. aastal oli 3 miljonit eurot, võrreldes 1,6 miljoni euroga 2020. aastal. Müügitulu 235,1 miljonit eurot sisaldab makse.

Prisma Peremarket tegutseb Eestis alates 2000. aastast. Ketil on üle Eesti üksteist kauplust, mis pakuvad koos tugiüksusega tööd ligi 900 inimesele. Prisma on kõige laiema valiku ja soodsama ostukorviga poekett Eestis ning ePrisma Eesti suurima valikuga veebipood. Prisma Peremarket kuulub Soome kaubanduskontserni S-Grupp.