Prisma kasvatas mullu müüki ligi 8% võrra

Prisma Peremarketi müügitulu kasvas mullu 7,9% võrra 253,6 miljoni euroni. Müügitulu kasv toetus uute kaupluste avamisele ning üldisele hinnatõusule.

“2022. aasta oli ülikõrgete energiakulude ja kiire inflatsiooni tõttu keeruline aasta, kuid oleme Prisma strateegiaga õigel teel. Eelmisel aastal avasime kolm uut kauplust – Rapla, Maardu ja Roo Prisma. Lisaks uutele poodidele oleme jätkanud olemasolevate kaupluste renoveerimist. Lai kaubavalik ning soodne hind on klientide jaoks olulised ning meie strateegiline eesmärk on jätkata odavaima ostukorvi pakkujana. Toimetulek kõrge inflatsiooni tingimustes on olnud meie klientide jaoks raske. Mõistagi tõusid ka meie tegevuskulud väga palju, kuid oleme teinud oma parima, et hoida hinnad nii madalad kui võimalik. See mõjutas negatiivselt meie majandustulemust,“ kommenteeris majandustulemusi Prisma Peremarketi juhatuse esimees Ilkka Alarotu.

Prisma Eesti maajuht Teemu Kilpiä selgitas Prisma kliendiuuringutele viidates, et inimesed on üha hinnatundlikumad. “Prisma uuringust selgus, et 57% vastanutest kaalub igapäevaselt toidu ostmisel, mida ostukorvi panna ning valib samas kategoorias odavamad tooted. Just seetõttu on meie jaoks esmatähtis klientidele kindlustunde pakkumine soodsate hindade näol, olgu selleks siis heade hindadega omabränditooted või eriti soodsad nädalalõpupakkumised.”

Prisma on olnud 22 korral Postimehe ostukorvi uuringu põhjal taskukohaseim kauplusekett ning paaril korral jäänud esikolmikusse.

Prisma strateegiasse on jõuliselt sisse kirjutatud vastutustundliku ettevõtluse põhimõte ning selles suunas jätkatakse lähiaastatel sihikindlalt. Koostöös Toidupangaga panustab Prisma toiduraiskamise vähendamisse, kaupluste ja seadmete uuendamise teel keskkonna säästmisesse ning on nii oma kaubatarnetesse kui töökultuuri kaasanud võrdse ja väärtustava kohtlemise põhimõtted. „Eraldi oleme fookusesse võtnud Eesti tarnijate toodete pakkumise – praegu moodustavad need üle 75% meie toidukaupade müügist,“ rääkis Kilpiä.

Koos arendajatega on Prisma Peremarket investeerinud aastatel 2021.-2023. Eestisse 50 miljonit eurot. Avatud on viis uut kauplust ja renoveeritud üheksa varasemat poodi. Investeeringute toel on Prisma kauplused ühed modernseimad ja keskkonnasõbralikumad Eestis.

Kõrgele tõusnud energiahinna, uute kaupluste avamise ja seniste uuendamisse tehtud investeeringute ning soodsa hinnataseme pakkumise tõttu oli ettevõtte kahjum 2022. aastal 5,76 miljonit eurot. 2021. aastal oli kasum 2,86 miljonit eurot.  Müügitulu koos maksudega ulatus 253,6 miljoni euroni.

Prisma Peremarket AS tegutseb Eestis alates 2000. aastast. Ketil on üle Eesti 14 kauplust, mis pakuvad koos tugiüksusega tööd ligi 900 inimesele. Prisma on kõige laiema valiku ja soodsama ostukorviga poekett Eestis ning ePrisma Eesti suurima valikuga veebipood. Prisma Peremarket kuulub Soome kaubanduskontserni S-Grupp.