Soojad suvekuud on toonud Eesti inimesed grilli taha: selle aasta juunis on grilltoodete müük kasvanud 13% võrreldes eelmise aastaga, šašlõkki on ostetud aga koguni 30% rohkem, näitab Prisma ostustatistika. Lisaks ostavad tarbijad üha rohkem ka vegan šašlõkki.
“Müüginumbrid näitavad, et grillihooaeg on hoogsalt startinud ja grillitooted populaarsed. Kui võrrelda selle aasta juuni tulemust eelmise aastaga, on grilltooteid ostetud 13% rohkem. Eriti populaarseks on muutunud aga maitsestamata sealihakarbonaad, mida osteti koduseks marineerimiseks juunis 40% rohkem võrreldes eelmise aastaga. Ootuspäraselt on ka šašlõkk müüginumbrite tipus – sea- ja kanalihašašlõkki osteti 20-30% rohkem. Lisaks on populaarsust kasvatamas ka marineeritud veiseliha, mida müüdi sel aastal kaks korda rohkem kui eelmisel,” selgitas Prisma Peremarketi sortimendi- ja hankedirektor Kaimo Niitaru.
Uute grillmarinaadide suhtes on Eesti inimene pigem konservatiivne: palju ostetakse vanu häid klassikuid nagu keefiri-ja äädikamarinaadis šašlõkid ja grill-lihad. Kanaliha puhul on alati olnud populaarsed punane marinaad ja ploomimarinaad.
Sel grillhooajal üllatavad tootjad ka erisuguste uute maitsetega, mis on samuti tarbijates huvi tekitanud. “Sel aastal on sortimenti jõudnud mitmed põnevad maitsed nagu passionivilja šašlõkk, kadakamarja ja rabarberi vardaliha, samuti on esindatud erinevad puuvilja- ja marjamarinaadid, näiteks mango, virsiku, tikri. Esimest aastat on populaarseks muutunud ka hapukapsamahla- ja kaljamarinaadis lihad, need olid juba meie esivanemate lemmikkoostisosad lihade marineerimiseks,” kommenteeris Niitaru.
Sortimenti on jõudnud ka rohkem vegan šašlõkke ja muid vegantooteid, mis on samuti aastast aastasse üha populaarsemaks muutunud. “Selle aasta juunis tõusis vegangrilltoodete müük 30%, mis näitab, et inimesed otsivad üha enam taimset alternatiivi lihale,” lisas Niitaru.
Varasematel aastatel populaarseks saanud punane kala on hinnatõusu tõttu viimasel ajal pigem tagaplaanile jäänud. Kuid sooduskampaaniate ajal tõuseb kala ostunumber jällegi märkimisväärselt. Just kuumade ilmadega soovib Eesti inimene kala liha asemel rohkem süüa.
Grillile leiavad tee ka mitmed köögiviljad – näiteks suvikõrvits, baklažaan ja paprika. Niisamuti maisitõlvikud ja šampinjonid, mis on alati olnud grillijate hulgas menukad.
Prisma Peremarket AS tegutseb Eestis alates 2000. aastast. Ketil on üle Eesti 14 kauplust, mis pakuvad koos tugiüksusega tööd ligi 900 inimesele. Prisma on kõige laiema valiku ja soodsama ostukorviga poekett Eestis ning ePrisma Eesti suurima valikuga veebipood. Prisma Peremarket kuulub Soome kaubanduskontserni S-Grupp.